Råd for eldre og mennesker med nedsatt funksjonsevne

Om Råd for eldre og mennesker med nedsatt funksjonsevne

I Nesbyen kommune er Eldrerådet og Råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne slått sammen til ett råd. Rådet er et rådgivende medvirkningsorgan i kommunen.

Sakspapirer eldrerådet

Sakspapirer Råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne

• Alle saker som gjelder eldre og mennesker med nedsatt funksjonsevne skal forelegges rådet. Rådet kan også ta opp saker på eget initiativ.
  • Formålet med Råd for eldre og mennesker med nedsatt funksjonsevne er å bidra til å sikre en bred åpen, og tilgjengelig medvirkning i saker som gjelder eldre og mennesker med nedsatt funksjonsevne. Samt bidra til at alle får mulighet til en likeverdig involvering og deltagelse i aktiviteter i lokalsamfunnet.
  • Råd for eldre og mennesker med nedsatt funksjonsevne kan ikke behandle saker som gjelder avgjørelser overfor enkeltpersoner.

Aktuelle saker meldes til leder eller Servicetorget 32 06 83 00.

Medlemmer

utvalg-styrer-og-rad-2023-2027.pdf