Kontakt oss Ledige stillinger Min side

Endring på kommunale avgifter for feiing og branntilsyn

Forrige termin, 3. termin 2025 ble det endring på faktura for feiing og branntilsyn.

I stedet for at du får en stor regning etter utført feiing/tilsyn, blir gebyret nå fordelt på alle fire terminene.

Den nye ordninga er gjeldende fra januar 2024 og er vedtatt i kommunestyret.
Siden gebyret ikke ble lagt inn tidligere i år, ble beløpet på fakturaen som gjaldt 3. termin 2024 større enn normalt fordi den også inneholdt 1. og 2. termin.
Dette vil rette seg til kommende faktura som gjelder for 4. termin.  

Feiing/tilsyn vil som tidligere bli utført etter behov. Gebyret blir fordelt på hvor ofte du har branntilsyn og evt feiing. Skal du ha branntilsyn hvert 8-ende år, vil det stå 1/8 under andel på fakturaen. 1/1 betyr årlig, 1/2 hvert 2. år, 1/4 betyr hvert 4. år, osv. Gebyret blir derfor ikke likt for alle, men kostnaden for utført tjeneste vil være lik.  

Spørsmål rettet til feiing/tilsyn må stilles direkte til Hallingdal Brann og redning på tlf. 966 25 425.

Sist endret: 28.10.2024